Regulamin Sklepu Internetowego www.mylaq.pl 

 

§ 1. Postanowienia ogólne  

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez COSMO GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu, za pośrednictwem sklepu internetowego www.mylaq.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez COSMO GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu usług nieodpłatnych drogą elektroniczną. 

  1. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). 

  1. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji niniejszego Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia. 

§ 2. Definicje 

Ilekroć w treści Regulaminu użyto poniższego określenia, należy go rozumieć zgodnie z poniższym: 

  1. Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy; 

  1. Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu; 

  1. Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów: 

  1. Wybrana przez Klienta firma kurierska spośród udostępnionych przez Sprzedawcę; 

  1. InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, świadcząca usługi Dostawy i obsługi systemu skrytek pocztowych (Paczkomat); 

  1. Pocztę Polską S.A. z siedzibą w Warszawie 

  1. Hasło - oznacza alfanumeryczny ciąg znaków, w tym liter, cyfr oraz znaków specjalnych, wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym; 

  1. Klient - oznacza osobę fizyczną lub prawną, na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym została zawarta Umowa sprzedaży; 

  1. Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; 

  1. Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji w Sklepie Internetowym i zawarciu umowy świadczenia usługi o Prowadzenie Konta Klienta; 

  1. Materiały oznacza wszelkie treści, zdjęcia, filmy (np. informacje, dane, pliki graficzne, zdjęcia) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych; 

  1. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; 

  1. Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsument zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 

  1. Regulamin oznacza niniejszy „Regulamin sklepu internetowego www.mylaq.pl”; 

  1. Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, polegająca na wypełnieniu formularza rejestracji udostępnionego za pośrednictwem Strony, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego; 

  1. Sprzedawca - oznacza COSMO GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu (60-476), ul. Jasielska 10A, NIP: 9721241158, REGON: 302250849, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001106339, BDO: 000079848, o kapitale zakładowym w wysokości 507.000 złotych, będącą jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego oraz marki MYLAQ; 

  1. Strona - oznacza wszystkie strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie www.mylaq.pl; 

  1. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży; 

  1. Trwałość - zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania; 

  1. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci; 

  1. Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, której przedmiotem jest Towar, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą. 

§ 3. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego 

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów  oraz materiałów zamieszczanych na Stronie Sklepu (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na Trwałym nośniku. 

  1. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Microsoft Edge 109 lub Internet Explorer 11 lub Chrome 110 lub FireFox 109 lub Opera 95 lub Safari 11 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli. 

  1. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze Strony Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Strony Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Sklepu. 

  1. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej. 

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich. 

  1. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła. 

  1. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd. 

 § 4. Rejestracja w Sklepie Internetowym 

  1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji. 

  1. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym oraz zawarcia Umowy sprzedaży.  

  1. W celu dokonania Rejestracji, Klient zobowiązany jest do wypełnienia formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na Stronie Sklepu, a następnie przesłać prawidłowo wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji, Klient ustala indywidualne Hasło. 

  1. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem. Dokonanie rejestracji jest jednoznaczne z akceptacja Regulaminu, którą należy dokonać poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu rejestracyjnym. 

  1. Klient może również dokonać rejestracji w Sklepie korzystając z funkcji „Zaloguj przez Facebook”, gdzie w tym przypadku informacje takie jak imię i nazwisko, miasto, adres e-mail oraz dane teleadresowe, jeżeli są dostępne, będą pobrane przez Sklep Internetowy z serwisu internetowego facebook.com, po uprzednim zalogowaniu się Klienta na swoje konto w serwisie społecznościowym facebook 

  1. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzyma niezwłocznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany podczas rejestracji adres e-mail,  potwierdzenie dokonania Rejestracji w Sklepie. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje dostęp do swojego Konta Klienta w Sklepie oraz możliwość dokonywania zmian wszelkich danych oraz informacji podanych w procesie Rejestracji. 

§ 5. Składanie zamówień w Sklepie 

  1. Informacje zawarte na Strona Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert w celu zawarcia Umowy sprzedaży. Klient składając zamówienie w Sklepie, składa Sprzedawcy ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w treści zamówienia.  

  1. Klient może składać zamówienia/oferty w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W sytuacji konieczności przeprowadzenia niezbędnych prac serwisowych, Sprzedawca może wprowadzić czasowe ograniczenia w dostępności Sklepu. 

  1. Podane na Stronie ceny za Towar obejmują całkowita cenę, z wszelkimi podatkami.  

  1. Klient w celu złożenia składający zamówienie w Sklepie. Kompletuje wszystkie wybrane Towary za pośrednictwem Strony, dodając je do koszyka zakupowego w Sklepie. Dodanie wybranego Towaru, następuje przez kliknięcie przycisku „DO KOSZYKA dostępnego na stronie wybranego Towaru w Sklepie. Klient po dokonaniu wyboru wszystkich interesujących go Towarów, oraz wybraniu sposobu Dostawy oraz preferowanej formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Sklepu przycisk „Kupuję i płacę”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i wybraną formę Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży. 

  1. Wysłanie do Sprzedawcy skompletowanego zamówienia, stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży, wskazanych przez Klienta Towarów. 

  1. Po otrzymaniu przez Sprzedawcę zamówienia, Sprzedawca przesyła za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany w zamówieniu adres e-mail, potwierdzenie jego otrzymania. 

  1. Następnie, Sprzedawca przesyła za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany w zamówieniu adres e-mail, informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Powyższa informacja stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty złożonej przez Klienta, o której mowa w § 5 ust. 5 powyżej. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.  

  1. Po zawarciu Umowy sprzedaży, zgodnie z § 5 ust. 7 powyżej, Klient nie ma już możliwości zmiany treści Umowy sprzedaży, w tym dodania lub zmiany zamówionych Towarów, a także ich właściwości (np. odcień lakieru, kolekcja). Wszystkie zamówienia zostaną zrealizowane przez Sprzedawcę, zgodnie z treścią zawartej Umowy sprzedaży.  

  1. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi wszystkie jej warunki, w szczególności: Towary będące przedmiotem jej zamówienia, cenę za każdy towar, cenę za Dostawę oraz całkowitą cenę, przesyłając wszystkie te informacje na Trwałym nośniku, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail wskazany w treści złożonego zamówienia lub na żądanie klienta, pisemnie na wskazany przez Klienta adres korespondencyjny. 

§ 6. Płatność za Towar 

  1. Wszystkie Ceny wskazane na Stronie, zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto 

  1. Wskazane Ceny nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy w formie wybranej przez Klienta oraz wszelkich innych dodatkowych kosztów, które zostaną na Klienta nałożone w związku z zawarciem Umowy sprzedaży. O wszystkich kosztach Klient zostanie poinformowany podczas składania zamówienia, zgodnie z treścią § 5 ust. 4 Regulaminu. 

  1. Sprzedawca udostępnia następujące formy dokonania płatności wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży, spośród których Klient może wybrać preferowany sposób:  

  1. tradycyjny przelew bankowy na wskazany rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku dokonania wyboru takiej formy płatności, realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po zaksięgowaniu wpływu środków pieniężnych na rachunku bankowym Sprzedawcy). W takim przypadku, Klient otrzymuje informację o numerze rachunku bankowego do wpłaty z tytułu zawartej Umowy sprzedaży, za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany podczas składania zamówienia adres e-mail; 

  1. kartą płatniczą lub przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności przelewy24.pl, obsługiwany przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy); 

  1. system elektronicznej płatności odroczonej "kup teraz – zapłać później" obsługiwany przez PayPo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie - skorzystanie z tej formy płatności wymaga uprzedniego dokonania pozytywnej weryfikacji danych Klienta przez operatora płatności, na warunkach określonych w regulaminie płatności udostępnianym przez PayPo sp. z o.o. (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po pozytywnej weryfikacji danych Klienta przez operatora płatności odroczonej „kup teraz – zapłać później”); 

  1. gotówką za pobraniem w chwili dokonania odbioru zamówienia, dostarczonego przez Dostawcę (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia). 

  1. Z zastrzeżeniem § 6 ust. 3 lit. c) - d) Regulaminu, Klient zobowiązany jest dokonać płatności z tytułu zawartej Umowy sprzedaży w wysokości wskazanej w treści umowy sprzedaży w terminie 2 Dni roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. 

  1. W przypadku wyboru przez Klienta formy płatności za Towary – poprzez system elektronicznej płatności odroczonej "kup teraz – zapłać później" obsługiwany przez PayPo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Klient zobowiązany będzie dokonać płatności w terminie 30 dni do dnia zawarcia Umowy sprzedaży, zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie PayPo. 

  1. W wypadku niewykonania zobowiązania przez strony umowy w terminie ściśle określonym, wynikającym z treści zawartej Umowy sprzedaży (np. brak dokonania płatności przez Klienta, brak Dostawy Towaru), strona uprawniona (tj. strona oczekująca na realizację obowiązku przez drugą stronę) może w razie zwłoki drugiej strony odstąpić od Umowy sprzedaży bez wyznaczenia terminu dodatkowego, zgodnie z art. 492 Kodeksu Cywilnego. Odstąpienie od Umowy sprzedaży może nastąpić w terminie 7 Dni roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. Powyższe uprawnienie ma zastosowanie w szczególności w sytuacji niewywiązania się przez Klienta z obowiązku dokonania płatności z tytułu zawartej Umowy sprzedaży, w terminie wskazanym w § 6 ust. 4 Regulaminu. W takiej sytuacji, po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany podczas składania zamówienia adres e-mail, oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 492 Kodeksu Cywilnego. 

§ 7. Dostawa Towaru 

  1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Polski 

  1. Sprzedawca dostarcza Towary zgodne z Umową sprzedaży. 

  1. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Sklepu informację o przewidywanym terminie Towarów, wskazując liczbę Dni roboczych, niezbędnych realizacji zamówienia. 

  1. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z § 2 ust. 1 Regulaminu. 

  1. Zamówienie zostanie dostarczone do Klienta za pośrednictwem wybranego przez Klienta Dostawcy, na adres wskazany w treści formularza zamówienia lub też do wybranego przez Klienta punktu odbioru (w przypadku wyboru przez Klienta dostawy za pośrednictwem punktów odbioru).  

  1. W przypadku wyboru formy Dostawy jako  InPost Paczkomaty 24/7, adresem Dostawy będzie adres wskazany przez Klienta w momencie składania zamówienia, adres wybranego paczkomatu. 

  1. W dniu wysłania Towaru do Klienta, Sprzedawca przekaże za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail wskazany w treści zamówienia, potwierdzenie nadania przesyłki przez Sprzedawcę. 

  1. Klient zobowiązany jest dokonać odbioru zamówionego Towaru, zgodnie z treścią Umowy sprzedaży.  

  1. Z chwilą dokonania odbioru Towaru, Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu. 

  1. Sprzedawca, z chwilą dokonania wysyłki, zobowiązuje się dostarczyć do Klienta dowód zakupu (fakturę imienną lub fakturę VAT), obejmujący Towary oraz usługi będące przedmiotem Umowy sprzedaży, w formie elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail wskazany w treści zamówienia. Dowód zakupu zostanie dostarczony przez Sprzedawcę w formie pliku PDF, jako załącznik do wiadomości e-mail.  

  1. Na życzenie Klienta, Sprzedawca wystawia fakturę VAT na zamówione Towary. W tym celu niezbędne jest dokonanie wyboru w polu „Dowód zakupu” – Faktury VAT oraz uzupełnienie niezbędnych danych (w szczególności: numer NIP, nazwę firmy oraz adres siedziby) w formularzu zamówienia na Stronie Sklepu, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy.  

  1. W wypadku nieodebrania przez Klienta Towaru w terminie wynikającym z zawartej Umowy sprzedaży, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin, o czym informuje Klienta na Trwałym nośniku, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail wskazany w treści złożonego zamówienia. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie odbioru Towaru zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail wskazany w treści złożonego zamówienia, oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego. Po rozwiązaniu Umowy sprzedaży w trybie wskazanym powyżej, Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta środki pieniężne, wpłacone z tytułu zawartej Umowy. Zwrot zostanie dokonany za pośrednictwem tego samego sposobu płatności, za pośrednictwem którego Klient dokonał płatności.  

  1. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym podczas składania zamówienia, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy. 

§ 8. Rękojmia dla Przedsiębiorców 

  1. Sprzedawca dostarcza Towary wolne od wad fizycznych oraz prawnych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Przedsiębiorcy, w sytuacji, jeśli dostarczony Towar posiada jakiekolwiek wady. 

  1. Klientowi, który zawarł Umowę sprzedaży jako Przedsiębiorca, przysługują następujące uprawnienia: 

  1. Prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny zakupu lub odstąpienia od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie ma zastosowania, jeżeli Towar został już wcześniej wymieniony lub też naprawiony przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia. 

  1. Prawo do żądania wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową sprzedaży, w sposób wskazany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca. 

  1. Klient będący Przedsiębiorcą, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca. 

  1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi będącemu Przedsiębiorcą. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu poprzedzającym. W tym terminie Przedsiębiorca uprawniony jest do żądania od Sprzedawcy obniżenia ceny lub też może odstąpić od Umowy. W celu realizacji tych uprawnień, klient jest zobowiązany złożyć do sprzedawcy stosowne oświadczenie woli. W sytuacji, gdy Przedsiębiorca zażądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru, lub usunięcia wady. 

  1. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub sposobem realizacji Umowy sprzedaży, Przedsiębiorca może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy: Cosmo Group Sp. z o.o. ul. Dojazd 15, 62-090 Kiekrz. 

  1. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres:Cosmo Group Sp. z o.o., ul. Dojazd 15, 62-090 Kiekrz. W wypadku Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca. 

  1. Klient będący Przedsiębiorcą może skorzystać z udostępnionego przez Sprzedawcę formularza reklamacji, dostępnego w lokalizacji https://b2b.cosmogroup.pl/b2c 

  1. Klient będący Przedsiębiorcą może zgłosić Sprzedawcy reklamację, której przedmiotem jest nieprawidłowa realizacja usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną. Klient może złożyć reklamację Reklamacja za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając swoje zgłoszenie reklamacyjne na adres e-mailreklamacje@cosmogroup.pl. W treści przesłanego zgłoszenia reklamacyjnego, Klient będący Przedsiębiorcą zobowiązany jest zawrzeć możliwie najbardziej szczegółowy opis stwierdzonej niezgodności i jeśli to możliwe przesłać zdjęcia/screeny potwierdzające ta niezgodność 

  1. Sprzedawca zobowiązany jest ustosunkować się oraz udzielić odpowiedzi na złożona przez Klienta będącego Przedsiębiorcą reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. 

§ 9. Rękojmia dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców z uprawnieniami Konsumentów 

  1. Towar uważa się za zgodny z Umową sprzedaży w sytuacji, gdy:  

  1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji jest zgodna z treścią Umowy sprzedaży; 

  1. Towar posiada właściwości niezbędne, do realizacji określonego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta celu, o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który został przez Sprzedawcę zaakceptowany.  

  1. Ponadto będący przedmiotem Umowy Sprzedaży, Towar musi:  

  1. nadawać się do realizacji celu, do którego zazwyczaj używany jest towar określonego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk; 

  1. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towarów tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że: 

  • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć; 

  • przed zawarciem Umowy sprzedaży, publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało pierwotnie złożone, lub w porównywalny sposób; 

  • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu umowy. 

  1. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać w odniesieniu do towarów danego rodzaju; 

  1. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przed zawarciem umowy i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. 

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w § 9 ust. 2 Regulaminu, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, otrzymał od Sprzedawcy wyraźne informacje, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w § 9 ust. 2 Regulaminu, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru. 

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli: 

  1. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność; 

  1. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wynikało z błędów w treści instrukcji dołączonej do Towaru dostarczonego przez Sprzedawcę. 

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży. 

  1. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w § 9 ust. 5 Regulaminu, jeżeli brak ten podstępnie zataił przed Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta. 

  1. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany na Towar wolny od wad.  

  1. Sprzedawca może dokonać wymiany Towaru na Towar wolny od wad, w sytuacji, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda jego naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda jego wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z Umową sprzedaży.  

  1. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności doprowadzenia Towaru do stanu zgodności z Umową sprzedaży, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży. 

  1. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru wadliwego w rozsądnym czasie począwszy od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany Towaru, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, obciążają Sprzedawcę. 

  1. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera wadliwy Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta na swój koszt. 

  1. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu jego naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności, Koszty wykonania czynności, o których mowa w zdaniu poprzedzającym obciążają Sprzedawcę.  

  1. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony na Towar wolny od wad.  

  1. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umowa sprzedaży, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie z żądaniem obniżeniu jego ceny lub odstąpienia od Umowy sprzedaży, w sytuacji, gdy: 

  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do stanu zgodności z Umową sprzedaży, w trybie określonym w § 9 ust. 8 Regulaminu; 

  1. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do stanu zgodności z Umową sprzedaży, w trybie określonym w § 9 ust. 10 – 12 Regulaminu; 

  1. brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do stanu zgodności z Umową sprzedaży; 

  1. brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnienie obniżenia jego ceny albo odstąpienia od Umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony, określonych od § 9 ust. 7 – 12 Regulaminu; 

  1. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do stanu zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. 

  1. Sprzedawca jest obowiązany ustosunkować się do treści złożonej reklamacji oraz udzielić odpowiedzi, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. 

  1. W sytuacji, jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta skorzysta z uprawnienia do obniżenia ceny, Sprzedawca zobowiązany jest zwrócić Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, należne kwoty niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o obniżeniu ceny. 

  1. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że każdy brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest istotny. 

  1. Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie zawartej Umowy sprzedaży, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy sprzedaży jedynie w odniesieniu do Towarów które są niezgodne, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową sprzedaży. 

  1. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar wadliwy do Sprzedawcy, na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta cenę za zwrócony Towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania 

  1. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

  1. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. 

§ 10. Odstąpienie od Umowy sprzedaży  

  1. Klientowi będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, przysługuje prawo od odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży bez podania przyczyny, w terminie 14 dni. 

  1. Skorzystanie z uprawnienia, o którym mowa w § 10 ust. 1 Regulaminu, wymaga złożenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta stosownego oświadczenia. 

  1. Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, tj.: Cosmo Group Sp. z o.o., ul. Dojazd 15, (62-090) Kiekrz, lub też za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.: reklamacje@cosmogroup.pl. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu na złożenie oświadczenia, wystarczy wysłanie oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przed jego upływem. 

  1. Bieg terminu na skorzystanie z prawa do odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią, inną niż Dostawca. 

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej pod adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.  

  1. W przypadku skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy, Umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą. 

  1. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta złożona przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta przestaje wiązać. 

  1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, do chwili otrzymania z powrotem Towaru, lub też dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania tego Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

  1. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.  Takiej sytuacji Sprzedawca zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta koszty Dostawy w wysokości zgodnej z najtańszymi kosztami Dostawy oferowanymi przez Sprzedawcę.  

  1. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożone zostało oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy tj.: Cosmo Group Sp. z o.o., ul. Dojazd 15, (62-090) Kiekrz, przed upływem tego terminu 

  1. W wypadku odstąpienia od umowy, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy. 

  1. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, w razie odstąpienia od Umowy sprzedaży, może skorzystać z opcji darmowego przesłania Towaru, za pośrednictwem InPost Paczkomaty 24/7, do Sprzedawcy. Uprawnienie to dostępne jest tylko w sytuacji, gdy również Dostawa Towaru do Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, nastąpiła za pośrednictwem InPost Paczkomaty 24/7. Skorzystanie z tej opcji przez Konsumenta jest dobrowolne.  

  1. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Sklepu. 

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru 

  1. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, w celu zapłaty za Towar, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

  1. W przypadku wyboru przez Klienta formy płatności za Towary – za pośrednictwem systemu elektronicznej płatności odroczonej "kup teraz – zapłać później" obsługiwany przez PayPo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie – zwrot płatności nastąpi poprzez anulowanie odroczonej płatności (w przypadku zwrotu wszystkich zakupionych Towarów) lub też poprzez obniżenie jej wartości, stosownie do wartości zwracanego Towaru (w przypadku zwrotu wybranych Towarów). 

  1. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do Umów sprzedaży, których przedmiotem jest Towar dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, po otwarciu którego to opakowania nie można zwrócić Towaru ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. 

§ 11. Usługi nieodpłatne świadczone przez Sprzedawcę  

  1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu świadczy również na rzecz Klientów usługi nieodpłatne:  

  1. wysyłkę wiadomości handlowych Newsletter; 

  1. umożliwienie kontaktu za pośrednictwem Formularza kontaktowego; 

  1. prowadzenie Konta Klienta w Sklepie; 

  1. możliwość dodania inspiracji za pośrednictwem Strony Sklepu; 

  1. przesyłanie informacji o dostępności Towaru; 

  1. możliwość dodania opinii na temat zakupionego Towaru. 

  1. Wszystkie usługi wskazane w § 11 ust. 1 Regulaminu świadczone są nieodpłatnie oraz przez 7 dni 2 tygodniu, 24 godziny na dobę. 

  1. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług. O wszystkich zmiana w świadczeniu usług nieodpłatnych, Sprzedawca poinformuje Klientów, w trybie przewidzianym dla zmiany Regulaminu. 

  1. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny, znajdujący się na Stronie Sklepu. W celu dokonania rejestracji, Klient jest zobowiązany do prawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego oraz wyrażenia zgody na otrzymywanie wiadomości Newsletter. Podczas wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma również możliwość zapoznania się z treścią „Zasad przetwarzania danych osobowych”. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail, link aktywacyjny, w celu potwierdzenia zapisania się na subskrypcję Newsletter. Z chwilą aktywacji (kliknięcia) w link aktywacyjny przez Klienta, zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter. 

  1. Usługa Newsletter polega na okresowym przesyłaniu przez Sprzedawcę, na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej, wiadomości handlowych zawierających informacje o nowych produktach lub usługach dostępnych w ofercie Sprzedawcy. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji oraz wyrazili niezbędne zgody.  

  1. Każdy Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter. 

  1. Każdy Klient może w dowolnej chwili zrezygnować z korzystania z usługi Newsletter. W celu rezygnacji z korzystania z tej usługi, Klient zobowiązany jest w kliknięcie odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za poprzez odznaczenie odpowiedniego pola w Koncie Klienta. Klient może również zrezygnować z usługi Newsletter poprzez przeslanie wiadomości elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy.  

  1. Usługa Formularz kontaktowy polega na umożliwieniu przesłania za pomocą dedykowanego formularza, dostępnego na Stronie Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z korzystania z tej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania wiadomości za pośrednictwem Formularza kontaktowego. 

  1. Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest tylko dla Klientów, którzy dokonali Rejestracji w trybie określonym w § 4 Regulaminu. Usługa ta polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego tylko dla tego Klienta panelu w ramach Strony Sklepu, za pośrednictwem którego Klient będzie miał możliwość dokonania modyfikacji swoich danych osobowych, zmiany udzielonych Sprzedawcy zgód marketingowych, dostęp do historii zamówień, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień. 

  1. Klient, który zawarł umowę o prowadzenie Konta Klienta może w każdej chwili zgłosić Sprzedawcy żądanie rozwiązania tej Umowy i tym samym usunięcia Konta Klienta, z zastrzeżeniem, iż realizacja tego żądania może zostać wykonana w terminie do 14 dni od zgłoszenia żądania. Żądanie usunięcia Konta Klienta może zostać dokonane poprzez kliknięcie odnośnika „Usuń konto” w panelu Klienta dostępnym w każdym Koncie Klienta, lub też przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej wiadomości e-mail zawierającej żądanie usunięcia Konta Klienta. 

  1. Usługa Dodaj inspirację polega na umożliwieniu przez Sprzedawcę, Klientom możliwości publikacji na Stronie Sklepu indywidualnych realizacji lub pomysłów na stworzenie konkretnej kompozycji kolorystycznej związanej z tematyką i Towarami zamieszczonymi na Stronie Sklepu. W tym celu Klient ma możliwość zamieszczenia i przesłania Materiałów za pośrednictwem formularza znajdującego się na Stronie Sklepu. W ramach korzystania z tej usługi, zabronione jest przesyłanie Materiałów, co do których Klient nie posiada praw autorskich. Zamieszczając Materiał w ramach usługi Dodaj inspirację, Klient udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej, nieograniczonej czasowo oraz terytorialnie licencji, na korzystanie z Materiałów na poszczególnych polach eksploatacji: utrwalania jakąkolwiek techniką na jakimkolwiek nośniku audialnym i/lub audiowizualnym niezależnie od standardu, systemu i formatu, dyskach komputerowych oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego, zwielokrotniania utrwaleń jakąkolwiek techniką, niezależnie od standardu, systemu i formatu, wprowadzania do pamięci komputera i sporządzania kopii takich zapisów dla potrzeb realizacyjnych, publicznego udostępniania, rozpowszechniania w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, za pośrednictwem sieci typu Internet lub sieci telefonii komórkowej - w nieograniczonej ilości. 

  1. Rezygnacja z usługi Dodaj inspirację możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu przesyłania Materiałów przez Klienta za pośrednictwem Strony Sklepu 

  1. Usługa Powiadomienia o dostępności polega na wysłaniu za pomocą poczty elektronicznej wiadomości do Klienta informującej, że produkt, którym był zainteresowany jest już dostępny w Sklepie. 

  1. Każdy Klient, który skorzystał z usługi Powiadomienie o dostępności może z niej zrezygnować w każdej chwili. W tym celu Klient powinien wysłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomość e-mail na adres elektroniczny Sprzedawcy: kontakt@mylaq.pl, zawierającą informację o chęci rezygnacji z usługi. Wiadomość dot. rezygnacji może zostać wysłana przez Klienta w każdym czasie.  

  1. Usługa Zamieszczanie opinii polega na umożliwieniu przez Sprzedawcę Klientom, którzy dokonali zakupu dowolnych Towarów dostępnych za pośrednictwem Sklepu. Wystawienie opinii przez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formularza umożliwiającego dodanie opinii o Produkcie lub Sklepie Internetowym. Formularz ten może być udostępniony bezpośrednio na Stronie Sklepu lub może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego linku otrzymanego przez Klienta po zakupie na podany przez niego adres poczty elektronicznej.  

  1. W celu prawidłowej realizacji umowy Zamieszczania opinii, Sprzedawca zobowiązuje się opublikować dodaną przez Klienta opinię na Stronie Sklepu. Klient jest uprawniony do dodania opinii do każdego zakupionego Towaru. 

  1. Rezygnacja z usługi Zamieszczanie opinii możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu zamieszczania treści przez Klienta na Stronie Sklepu lub też Klient ma możliwość usunięcia opublikowanych już w ramach realizacji Umowy opinii. 

  1. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym. 

§ 12. Odpowiedzialność Klienta w zakresie zamieszczanych na Stronie Materiałów 

  1. Każdy Klient zamieszczając jakiekolwiek Materiały oraz udostępniając je, za pośrednictwem Strony Sklepu, dokonuje ich dobrowolnego rozpowszechniania w sieci Internet. Zamieszczane Materiały nie wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą Materiałów, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne. 

  1. Zamieszczając Materiału, każdy Klient oświadcza, że: 

  1. posiada prawa autorskie, prawa własności przemysłowej i/lub prawa pokrewnych do Materiałów i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na zamieszczone przez niego Materiały lub też korzysta z praw zależnych uprawniających Klienta do rozpowszechnienia Materiałów; 

  1. umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług, o których mowa w § 11 Regulaminu, danych osobowych, wizerunku oraz informacji dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą osób, których one dotyczą (w szczególnych przypadkach, Sprzedawca ma prawo żądać od Klienta dowodów posiadania niezbędnych zgód); 

  1. wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych Materiałów przez innych Klientów oraz Sprzedawcę, jak również upoważnia Sprzedawcę do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu; 

  1. wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 

  1. Klient nie ma prawa do:  

  1. zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w § 11 Regulaminu, danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem podstawy prawnej; 

  1. zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa w § 11 Regulaminu, Materiałów o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym. 

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez Klientów Materiały pod warunkiem otrzymania powiadomienia zgodnie z § 13 Regulaminu. 

  1. Zabronione jest zamieszczanie Materiałów, przez Klientów w ramach korzystania przez nich z usług, o których mowa w § 11 Regulaminu, które mogłyby w szczególności: 

  1. zostać zamieszczane prze z Klienta w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich; 

  1. naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym praw związanych z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności; 

  1. posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe); 

  1. pozostawać w sprzeczności z interesem Sprzedawcy np. reklamować towary lub usługi innych podmiotów; 

  1. naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe. 

  1. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z § 13 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania Materiałów zamieszczanych przez Klientów w ramach korzystania przez nich z usług, o których mowa w § 11 Regulaminu, w szczególności w odniesieniu do Materiałów, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych na Stronie Sklepu Materiałów 

  1. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne oraz nieograniczone w czasie i terytorialnie  wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego Materiałów w ramach korzystania przez nich z usług, o których mowa w § 11 Regulaminu. 

§ 13. Zgłaszanie Sprzedawcy naruszenia prawa przez Materiały   

  1. W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż Materiały publikowane na Stronie Sklepu naruszają ich jakiekolwiek prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu. 

  1. Zawiadomienie można dokonać przesyłając wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@mylaq.pl. 

  1. Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Strony Sklepu, Materiałów będących przyczyną naruszenia. W takiej sytuacji Sprzedawca nie jest zobowiązany do informowania Klienta, który zamieścił Materiały na Stronie Sklepu.  

§ 14. Ochrona danych osobowych  

Sprzedawca przetwarza za pośrednictwem Sklepu Internetowego dane osobowe, zgodnie z przepisami prawa. Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są w treści Polityki prywatności udostępnionej przez Sprzedawcę.  

§ 15. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług nieodpłatnych 

  1. Każda ze stron (Sprzedawca oraz Klient) mają prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług nieodpłatnych świadczonych za pośrednictwem drogi elektronicznej w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz treści niniejszego paragrafu.  

  1. Klient, który korzysta z usługi Konta Klienta może rozwiązać o świadczenie tej usługi poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość np. wiadomość e-mail, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta. 

  1. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług nieodpłatnych świadczonych za pośrednictwem drogi elektronicznej poprzez przesłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji. 

§ 16. Postanowienia końcowe 

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą – Sprzedawca nie odpowiada za utracone korzyści. 

  1. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub skopiowanie treści udostępnionego na Stronie Sklepu Regulaminu. 

  1. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, Sprzedawca oraz Klient będą dążyli do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. 

  1. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorca korzystającym z uprawnień Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie Umowy sprzedaży zawarte przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia Umowy sprzedaży. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania nowego brzemienia Regulaminu, na Stronie Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną, zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z  postanowieniami § 15 Regulaminu. 

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 30.06.2025 roku